Ayer la sección de negocios de la edición online de The New York Times publicaba un resumen de un artículo del International Herald Tribune sobre el auge de los confidenciales en Europa, con especial atención al caso de España. Entre los citados Periodista Digital y El Confidencial. Además, Juan Varela aporta su visión del tema:
Juan Varela, a media consultant in Madrid with his own Web log, Periodistas 21, said some sites thrived on a mild form of blackmail. When major banks or utilities start advertising on the sites, aggressive coverage of the patrons disappears, he said.Curioso, no aparecen enlaces en ninguno de los artículos. ¿Miedo a perder lectores?
"Confidenciales live from the terrible fear of celebrities of a business life that is not very transparent," Varela said.
"There is too much public media on a national, regional and local level. And there is a great dependence between media and politics and media and big business. That is the vicious circle."
A leer:
- Artículo en The New York Times: Europe Teems With Web Dailies That Twit the Mainstream Press (datos de registro).
- Artículo en International Herald Tribune: Gadflies blog their way into the spotlight.
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